سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره قفل کتابی

همانطور که می دانید امروزه روش های سارقان برای سرقت اموال افراد پیشرفته تر و پیچیده تر شده است. از همین جهت برقراری امنیت برای اموال افراد حائز اهمیت می باشد. از جمله روش ها و راهکار هایی که به منظور افزایش امنیت می توانید از آن بهره بگیرید، استفاده از قفل کتابی است.

 به عبارت دیگر این نوع قفل ها به دلیل کاربرد های فراوان و ویژگی های مخصوص خود می توانند شما را در برقراری امنیت، کمک کنند. از این رو در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف قفل کتابی پرداخته ایم. این موضوعات شامل انواع قفل کتابی و نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید، می شوند.

انواع قفل کتابی بر اساس جنس

قفل های کتابی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص خود را داراست. از همین جهت انتخاب قفلی که مناسب نیاز شما باشد می تواند امری دشوار باشد. یکی از موضوعاتی که می توان قفل کتابی را بر اساس آن دسته بندی کرد جنس این محصول می باشد. در زیر انواع قفل کتابی بر اساس جنس نام برده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

·      قفل کتابی فولادی: این نوع قفل از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. از همین جهت در مقابل برش یا ضربه مقاوم می باشد.

·      قفل کتابی برنجی: این مدل در مقابل زنگ زدگی مقاوم است، به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی دارد.

·      قفل آلومینیومی: این قفل سبک ترین مدل قفل کتابی و دارای قیمت نسبتا پایین تری است و برای مکان هایی که به امنیت بالایی نیاز دارند مناسب نمی باشد.

چرا قفل کتابی؟

قفل کتابی جزء قفل هایی می باشد که از بدنه نسبتا محکمی بر خوردار است که این موضوع باعث می شود در مقابل استفاده از روش های فیزیکی برای باز کردن آن مانند برش، مقاوم باشد. این موضوع امنیت قابل قبولی برای مکان یا بخش مورد نظر شما بوجود خواهد آورد.

از دیگر مواردی که می توان در رابطه به قفل کتابی به آن اشاره داشت، دوام این محصولات در گذر زمان است. به شکلی که در ساخت این نوع قفل ها از موادی مانند فولاد، برنج یا آلومینیوم استفاده شده است که باعث می شود تا این محصولات در شرایط آب و هوایی نامناسب و متنوع، دوام بالایی داشته باشند.

نکات مهم در خرید قفل کتابی

به دلیل وجود تولید کنندگان خارجی و داخلی و همچنین تنوع قفل های کتابی که در بازار با جنس ها و برند های مختلف عرضه می شوند، ممکن است در انتخاب قفل مناسب نیازتان دچار سردرگمی شوید. از همین جهت در ادامه موارد مؤثر در خرید قفل کتابی را مورد بررسی قرار داده ایم.

·      قیمت قفل کتابی: یکی از مواردی که در هنگام خرید قفل کتابی باید به آن توجه داشته باشید قیمت آن است، به شکلی که محصول مورد نظر باید علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار باشد.  

·      اندازه قفل: قفل های کتابی سایز های مختلفی دارند که می توانید با توجه به مکانی که قرار است از قفل در آن استفاده کنید. اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

·      برند قفل کتابی: تولیدکنندگان مختلفی قفل کتابی را تولید و در بازار عرضه می کنند. از جمله این برند ها می توان به ایساتیس، رجبی، کلون، گیرا و میلاک اشاره کرد.

·      جنس قفل کتابی: همانطور که اشاره شد، قفل های کتابی از جنس های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی های مربوط به خود را داراست. از همین جهت در هنگام خرید قفل کتابی باید به جنس محصول مورد نظر و ویژگی های آن نیز توجه داشته باشید.

نوع قفل کتابی: قفل های کتابی شامل انواع مختلف رمز دار، کلید دار یا ترکیبی از این دو می شوند که رایج ترین نوع آن قفل کتابی کلید دار می باشد. با توجه به نیاز خود می توانید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید.